04 Dec
04Dec

בחודש האחרון יצא לי להיתקל ביותר ויותר סיפורים על בעלי מקצוע ומובילי דעה ברשת שמלכלכים על המתחרים שלהם...אחד הסיפורים התעסק ביועצת מאוד חזקה - תותחית בתחומה (באמת!!) ועדיין... אין הרצאה,ייעוץ ,שיחה שלה שהיא לא "יורדת" על יועצים אחרים... אם בשמות פרטיים ממש ואם על המעסיק שלהם..  


אחד הדברים הראשונים שלמדתי כשהתחלתי לעבוד במכירות זה שללכלך על המתחרה זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות. זה יכול ליצור אנטגוניזם נגדכם וגם אם לא ומכרתם באותו רגע ספציפי זה חוזר בהפוכה כי הלקוח תקוע על תכונות שליליות שאמרת על האחר ולכן יחפש אותם גם אצלך... כשמתחילים שלילי קשה להפוך את האווירה לחיובית.


ולכן במקום להתעסק באחר - דברו על עצמכם ,על היתרונות שלכם כבעלי עסקים , על מה מיוחד בכם, מה אתם נותנים יותר - תרכזו את הלקוחות בנקודות החזקות והחיוביות שלכם וזה מה שהוא יראה...


ואם במכירות זה נכון..אז בשיווק זה קריטי. כשאתם מלכלכים על המתחרים שלכם אתם בעצם מורידים את עצמכם למקום שלהם ואפילו מתחתיהם...

למה? ראיתם פעם מבוגר שיצחק ויעליב ילד? (עזבו מקרי קיצון... בעולם מתוקן הכוונה) או את גם החיות מאוים מפינת חי? לונה פארק שפוחד מאטרקציה כפרית? מסעדת יוקרה שנבהלת מסטקייה מקומית? הרי רוב הסיכויים שהם אפילו לא מכירים בקיומם של אלו ולכן אין טעם להילחם בהם...

תזכרו-  במלחמת בוץ כולם מתלכלכים.. 


כשאותה יועצת יורדת על מתחרים שלה וכמה הם לא מוצלחים - מה שהיא לא מבינה זה שהיא רק מנמיכה את עצמה יותר...וחבל - כי לה יש מה למכור..אז למה להתעסק באחרים תראי את ההצלחות והיכולות שלך הרי זאת התעודה האמיתית שלך..


וכן.. לפעמים לקוחות מנסים אתכם למקום הזה..אז מה עונים ללקוחות ששואלים "למה שאקח אתכם ולא אותם?" תשובה בסגנון: "אנחנו לא מכירים אותם ויכול להיות באמת שהם טובים... אבל אנחנו יודעים מה המוצר שלנו ייתן לכם - אנחנו נדאג ש... וניתן.... ואת זה אף אחד לא יכול להבטיח לכם.. אז מה אמרנו לגבי הסכום? כמה תשלומים לעשות לכם?"


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.